Naar aanleiding van de spottersbijeenkomst van 10 april 2024 van juryleden en spotters van de VVP Advies Award 2024 heeft de jury drie kantoren per categorie in het vizier met de hoogste A(dvies)-factor. De spotters hebben maar liefst 180 advieskantoren aangedragen voor de VVP Advies Award 2024.

Elk jaar doet de jury een beroep op een groep spotters – experts uit de haarvaten van de financiële advieswereld – die de jury voorziet van een voorselectie van excellente advieskantoren. Dit jaar gingen op verzoek van de jury maar liefst 36 spotters op zoek naar de pareltjes in de brede markt van financieel advies.

De categorieën van de Advies Award 2024 zijn: Particulier Advies, Zakelijk Advies, Hypotheek Advies, Pensioen Advies en Nichemarkt. Als aparte categorie fungeert de Startersprijs. Dit is een aanmoedigingsprijs voor een recent gestarte adviesorganisatie ie zich nu al onderscheidend ontwikkelt. In 2022 ging de award naar Ilse Bosland van Juffrouw Polis en vorig jaar naar Thomas van Uunen van Thomas Verzekert. Het onderwerp verduurzaming acht de jury zo belangrijk dat het een vast onderdeel is geworden in de beoordeling van alle categorieën. De halve finale vindt dit jaar plaats op 4 september en de finale van deze zesde editie op 1 oktober 2024 bij First Impression in Tilburg.

DAS was dit jaar gastheer van de spottersbijeenkomst. Voor de jury, bestaande uit voorzitter Odette Bakker (Dazure), Ingrid Oudhuis (Scildon), Kenneth Leenders (Expat Mortgages), Robin van Beem (BrandMR), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Jack Vos (ONEsurance) en de erejuryleden voor een jaar Bob Veldhuis en Dick Vos (winnaar VVP Advies Award 2023), is de input van de spotters cruciaal. Na een voorselectie uit de 180 aangedragen advieskantoren kwamen jury en spotters tot een top drie per categorie. Deze genomineerden worden maandag 22 april bekendgemaakt.

De VVP Advies Award is in 2019 in het leven geroepen om het adviesvak in het zonnetje te zetten en de trots op het eigen vak weer terug te brengen. De award gaat naar een excellent advieskantoor dat het afgelopen jaar het adviesvak een positieve boost heeft gegeven en een inspirerend voorbeeld is geweest voor vakgenoten. Het hogere doel van de award is de toegevoegde waarde van excellent advies een podium geven binnen en buiten de bedrijfstak, zodat kantoren trots(er) worden op hun vak, kantoren van elkaar kunnen leren en zich versterken, dat er makkelijker wordt samengewerkt met partners, dat de politiek positiever gaat denken en dat er een betere instroom is van jonge professionals.

Dit is in voorgaande jaren goed gelukt! De kantoren ervaren de nominatie als een erkenning voor het goede werk van hun medewerkers en de award leidde voor alle winnaars tot veel felicitaties, nieuwe klanten, een hausse aan felicitaties en aandacht in plaatselijke media.

Als de drie genomineerden per categorie bekend zijn gemaakt, vraagt de jury hen informatie aan te leveren over hun kantoor. Zij hebben tot eind mei de tijd om acht vragen van de jury te beantwoorden: omschrijf kort je kantoor, omschrijf het geheim van je A(dvies)-factor, geef aan hoe jouw kantoor uitblinkt in verduurzaming en duurzaam advies, geef een voorbeeld van een innige klantrelatie, hoe weet jouw kantoor de klantgerichtheid te verzilveren?,  wat heeft jouw kantoor gedaan om het imago van het adviesvak een positieve boost te geven? En waarom is jouw kantoor een inspirerend voorbeeld voor vakgenoten?

Half juni maakt de jury de categoriewinnaars bekend. Dit zijn tevens de halve finalisten die in september een pitch voor de jury houden.  Drie van hen gaan door naar de spetterende finale op 1 oktober in de professionele studio’s van First Impression in Tilburg met als dagvoorzitter Maureen de Toit. Deze drie kantoren zijn volgens de jury de winnaars van de editie 2024. Het online publiek kiest vervolgens op basis van de pitches van de finalisten via een livestream hun favoriet. Vorig jaar beslisten maar liefst 3000 kijkers wie zich een jaar lang de winnaar mocht noemen.

Naast deze pitches vindt er onder meer een bruisende presentatie plaats van Chris Woerts, expert op het gebied van consumentenmarketing. Hij werkte onder meer voor Heineken (uitbouw Holland Heineken House), Coca Cola (World Cup Trophee Tour), de Eredivisie en Feyenoord.

Meer informatie op adviesawards.nl.

 

SPOTTERS

Dit jaar zijn 36 spotters op zoek gegaan naar de meest klantvriendelijke kantoren van 2022. Dit zijn: Sonja Cats (Adfiz), Jan Peter Robijn (Adviesgroep De Vogel), Chris van der Feltz (Allianz), Bernard Goede (ARAG), René Verborg (a.s.r.), Esther Lagendijk (Assistent automatisering), Leen Keijzerwaard (Assurantiekantoor Keijzerwaard), Niek Overduin (BNP Paribas Cardif), Joost Tieland (Brand New Day), Pepijn Bakker (Bugs Business), Indra Frishert (Dazure), Herbert Derks (DBO), Ewoud Hage (De Vereende), Ewald Bary (Dukers & Baelemans), Erwin Vonk (Faster Forward), Robert van Lambalgen (Florius), Herbert Golsteijn (Het Team Juridische Zaken), Turhan Ozguner (ING), Ilse Bosland (Juffrouw Polis), Edwin Deijs (Lindenhaeghe), Bart Koster (Lloyds Bank), Dave Lunenburg (Nationale-Nederlanden), Jerfaas van de Water (Nedasco), Janwillem Swart (Nh1816), Michiel van Vugt (NNEK), Willem Johannesma (OAKK), Niek van Westerveld (Obvion), Willem Oudijk (Rabobank), Paul Robbe (Robbe Financieel Raadgevers), Theo Krins (Scildon), Antoine Barkel (TAF),Thomas van Uunen (Thomas Verzekert), Martijn Couwenberg (Tulp Hypotheken), Jan Hamburger (Turien & Co.), John Slagter (VKG) en Cindy Uijleman (Voogd & Voogd).